lokaal-salestraining-duitsland

Salestraining: Verkopen in Duitsland

Tijdens een 1-daagse intensieve training leert u het verkooptraject in Duitsland van koude acquisitie tot aan het sluiten van contracten. Theorie en praktijk worden in deze training gecombineerd. De trainer heeft zelf meer dan 20 jaar ervaring met sales in Duitsland in verschillende sectoren. Na deze training bent u in staat om zelfstandig afspraken te realiseren en deze te converteren naar orders en omzet.

Salestraining Duitsland
U bent verantwoordelijk voor de verkoop op de Duitstalige markt of u hebt een werknemer die verantwoordelijk is voor de omzet in Duitsland? Waar vindt u nieuwe afnemers en hoe wint u deze nieuwe contacten als klant voor uw organisatie? Doelstelling is om bestaande Duitse klanten te behouden en waar mogelijk de omzetten bij uw huidige Duitse klanten verder te laten toenemen. Herkent u in het bovenstaande uitdagingen? Mag het allemaal wel een ‘tikkeltje meer’ met uw bedrijf op de Duitse markt?

De Salestraining Duitsland van NuDuitsland.nl is dan zeker interessant voor u.

icoon-nuduitsland-agenda-datum

Datum

Groningen
13-11-2019

Utrecht
14-12-2019

 

icoon-nuduitsland-agenda-voertaal

Voertaal

Nederlands / Duits

icoon-nuduitsland-agenda-kosten

Kosten

€ 690,00


incl. lunch en lesmateriaal


Incompany
Op aanvraag

Wat er aan bod komt

  • Zakelijke schrijfvaardigheid
  • Sales funnel (van lead tot klant)
  • Voorbereiding contact
  • Zakelijk telefoneren (koude acquisitie)
  • Werken aan conversie richting bezoek op locatie
  • Onderhandelen aan tafel
  • Opvolgen eerste gesprek
  • Toewerken naar een offerte en/of betaald proeftraject
  • Werken aan conversie van offerte naar order

Uw trainer: 20 jaar ervaring
De cursus wordt verzorgd door Marcel Baanders. Marcel heeft 20 jaar ervaring met verkopen in Duitsland. Van koude acquisitie langs klantbeheer tot het sluiten van contracten en het verder uitbouwen van business.

Met 20 jaar praktijkervaring beperkt deze opleiding zich dan ook niet tot de theorie, een lesboek en een mooi verhaal. Voor iedere deelnemer geldt dat er een op maat gemaakt traject wordt bewandeld. Er worden telefoongesprekken geoefend, maar ook in de praktijk gebracht. Duitsers willen nog steeds een persoonlijk gesprek en doen veel minder aan digitale kennismaking en bestellingen dan bij ons in Nederland. Maar hoe opent u de deur en komt u aan tafel met dé juiste gesprekspartner. Zonder daarbij veel geld kwijt te zijn een reizen en niet-efficiënte uren. Marcel leert het u.

marcel-baanders-salestraining-duitsland

Meer dan alleen taal
Iedereen die zich ook maar een beetje heeft beziggehouden met export naar en verkopen in Duitsland is ze al tegengekomen: De cultuurverschillen! Maar hoe belangrijk zijn deze verschillen, die zeker bestaan, nou echt als het gaat om succesvol zakendoen? Het zijn toch uw product en/of dienst die centraal staan?

Tijdens de cursus wordt naast de Duitse taal uiteraard ingegaan op de meest voorkomende cultuurverschillen. Niet te lang praten over koetjes en kalfjes, aanspreken met u en niet met jij, een verzorgd uiterlijk, respect en zakelijke afstand. Zomaar een paar dingen benoemd, maar hoe gaat u hierin de praktijk mee om en nog veel belangrijk hoe bereidt u zich op de juiste manier op deze verschillen voor?

Duitsers zijn net mensen
Hebt u enige ervaring met (koude) verkoop, dan weet u om te gaan met teleurstelling. Een ‘Geen interesse’ door de telefoon betekent niet altijd dat uw product en/of dienst niet goed zijn. Sterker nog: Misschien heeft uw gesprekspartner juist enorme behoefte aan uw product! Veelal ligt het aan het moment dat u de inkoper spreekt. Uw telefoontje komt helemaal niet uit. In sommige gevallen zijn de eerste en bepalende seconden van het gesprek niet uitnodigend genoeg voor uw prospect om te blijven luisteren. Dit werkt zo in Nederland en in Duitsland echt niet anders. Wij zijn nu eenmaal de verkopers en zij zijn de inkopers. Wij zijn het beiden aan onze functie verplicht om met elkaar te praten.

Hoe zet u na de eerste seconden en na een goed gesprek de vervolgstap in het salestraject? Marcel vertelt het uit eigen ervaring en neemt u mee in uw eigen praktijk om het te leren.

Waar staat u na de cursus?
Hebt u enige ervaring met (koude) verkoop, dan weet u om te gaan met teleurstelling. Een ‘Geen interesse’ door de telefoon betekent niet altijd dat uw product en/of dienst niet goed zijn. Sterker nog: Misschien heeft uw gesprekspartner juist enorme behoefte aan uw product! Veelal ligt het aan het moment dat u de inkoper spreekt. Uw telefoontje komt helemaal niet uit. In sommige gevallen zijn de eerste en bepalende seconden van het gesprek niet uitnodigend genoeg voor uw prospect om te blijven luisteren. Dit werkt zo in Nederland en in Duitsland echt niet anders. Wij zijn nu eenmaal de verkopers en zij zijn de inkopers. Wij zijn het beiden aan onze functie verplicht om met elkaar te praten.

Hoe zet u na de eerste seconden en na een goed gesprek de vervolgstap in het salestraject? Marcel vertelt het uit eigen ervaring en neemt u mee in uw eigen praktijk om het te leren.

Neem contact met ons op en we gaan er samen een succes van maken!

Ga internationaal met je business
mail contact nuduitsland

Bel of mail ons

info@nuduitsland.nl

050 - 211 25 46

Neem-contact-op-icoon-2xgg (1)

Ik wil meer informatie.