Biologische levensmiddelen in de Duitse Supermarkt
Het aandeel biologische levensmiddelen in de Duitse supermarkten neemt steeds verder toe. Daarmee nemen de grote supermarktketens, maar ook de discounters een belangrijk deel van de handel van de traditionele reformhuizen en natuurvoedingswinkels over.
Wat doet de traditionele markt om zich te wapenen en welke kansen biedt de trend aan Nederlandse producenten en leveranciers van biologische levensmiddelen? Wij nemen u mee naar Berlijn en laten het u in de praktijk horen en zien. Professionele Duitse inkopers vertellen hun verhaal en delen ervaringen. Tegelijkertijd hebt u de kans om uw producten voor te stellen bij de Duitse inkopers.
BIO is hip en trendy
Berlijn is niet zonder reden de bestemming van deze reis met het onderwerp 'biologische levensmiddelen in de Duitse supermarkt'. In de Duitse hoofdstad wonen veel jonge mensen, die hard werken combineren met een gezonde levensstijl met bijbehorende voeding. Waar de klanten van een biologische winkelketen als LPG Biomarkt jaren geleden nog werden gekenmerkt door geitenwollen sokken en open sandalen is dat beeld vandaag de dag compleet anders.
BIO is hip en trendy. De cijfers uit marktonderzoeken onderbouwen dat. In 2017 gaven Duitsers voor het eerst in de geschiedenis meer dan € 10 miljard uit aan biologische levensmiddelen. Opvallende trend is daarbij dat de groei van de traditionele natuurvoedingswinkels minder was dan voorgaande jaren. Dé groei is met name te vinden bij de traditionele supermarktketens, de zogeheten LEH (Lebensmittel Einzelhandel). In 2017 een omzetgroei van 8,8% (bron: BOELW).
Datum
12-12-2019
13-12-2019
Voertaal
Duits
Kosten
€ 1.950,00
(€ 975,00 Subsidie)
Gaat u met ons mee naar Berlijn?
Tijdens een tweedaagse reis naar Berlijn nemen wij u mee naar de hoofd-inkopers van o.a. BIOCOMPANY, LPG Biomarkt en Terra Naturkost. Op de heenweg naar Berlijn worden het regionale hoofdkantoor van EDEKA Minden - Hannover en het hoofdkantoor van drogisterijketen Rossmann in Burgwedel bezocht. Duitse inkopers vertellen ons over de trends en hun eigen ervaringen, maar ook staan zij open om professioneel te kijken naar uw producten en de kans van slagen voor uw producten in het Duitse schap.
Collectief en individueel
Tijdens de reis zult u veel optrekken met de andere Nederlandse deelnemers. Er staan een groot aantal collectieve bezoeken en een rondleiding door Berlijn op het programma. Toch kenmerken de handelsreizen van NuDuitsland.nl zich nagenoeg altijd door ruime aandacht voor u als individu!
Wij regelen 1-op-1 gesprekken met de juiste inkoper en/of category manager. Het ene product is nu eenmaal niet gelijk aan het andere. Daarnaast speelt het 'open' kunnen praten een belangrijke rol. U deelt liever niet alle bedrijfsinformatie met andere deelnemers.
Door u, als individu, centraal te stellen is het mogelijk om tijdens een gesprek al specifiek op uw organisatie en producten in te gaan. Alles is gericht op het binnenhalen van een vervolggesprek (of misschien al een eerste order).
Wat mag u verwachten
- Bezoek aan meerdere ketens
- Direct contact met Duitse inkopers
- BIOCOMPANY (Berlijn)
- LPG Biomarkt (Berlijn)
- Terra Naturkost (Berlijn)
- EDEKA (Minden - Hannover)
- Rossmann (Burgwedel)
- Netwerkmeeting met Nederlandse ondernemers die succesvol zijn in Duitsland
- Rondleiding Berlijn
Doel van de reis
Doel van uw deelname is om vanuit de praktijk te ervaren welke trends zichtbaar zijn als het gaat op biologische levensmiddelen in de Duitse retail (discounters, groothandel, LEH en natuurvoedingswinkels).
Belangrijk onderdeel van de reis is het persoonlijk contact dat u hebt met de Duitse inkopers. U hebt daadwerkelijk de mogelijkheid om uw producten voor te stellen.
Alles wordt tot in de puntjes georganiseerd door de professionele medewerkers van NuDuitsland.nl
Datum
12-12-2019
t/m
13-12-2019
Kosten
€ 1.950,00
Subsidie
€ 975,00
Missievoucher
Locatie
Minden
Burgwedel
Berlijn